2015/04/11

SOĞANLI YOĞURTLU SALATASI - sałatka z cebuli i jogurtu

Zanim napiszę przepis, kilka słów ode mnie. Sałatka sałatką, przystawka, moim zdaniem też fajnie sprawdzi się jako sos do mięs. Może brzmi dziwnie, ale ciekawie smakuje. Sama przed przyrządzeniem tej sałatki byłam trochę sceptyczna, ale pozytywnie się zdziwiłam.
Czy zauważyliście, że tureckie jedzenie w większości jest przygotowane z banalnych składników, w banalny sposób, na co my (mówię o Polakach ;)) nie wpadliśmy, a wymyślamy sałatki i dania o 100 składnikach i nadal nie do końca smakuje? :)


4 duże cebule
2 szklanki jogurtu greckiego/ naturalnego
2 ząbki czosnku
koperek
sól, pieprz
2-3 łyżki oliwy

1. Cebule obrać i pokroić w piórka.
2. Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić na nią cebule i zeszklić i odstawić do ostygnięcia.
3. Jogurt wymieszać ze startymi ząbkami czosnku, solą, pieprzem, pokrojonym koperkiem. (ja dodałam trochę pul biber/ostrej papryki)
4. Kiedy cebula już ostygnie, wymieszać z jogurtem; serwować na "letnio" bądź włożyć do lodówki na 1 godz. i serwować na zimno.



AFİYET OLSUN!

1 komentarz:

  1. To jest czad ! <3 Uwielbiam. Sama w sumie wymyśliłam tą sałatkę, a widzę, że taka już istnieje hehe :)

    OdpowiedzUsuń