2014/11/22

HURMALI KEK - ciasto z suszonymi daktylami


Iııı jeest! Kolejny wypiek Tureckich Zachwytów! Udało się! Bez zakalca itp. Niestety, ale cierpię, na zepsuty termostat w piekarniku, dlatego tak bardzo mnie cieszy każdy udany wypiek z niego. Przy okazji, macie może sprawdzony przepis na zakalec? Moja mama kiedyś została poproszona o jego upieczenie :) Przepis fajny, bo nie za słodki, ciasto jest sprężyste i długo utrzymuje świeżość; fajnie smakuje polany odrobiną pekmezu bądź miodu.

200 gram margaryny
1 szkl. cukru pudru
1 małe opakowanie proszku do pieczenia
150 ml mleka
3 jajka
2 szkl. mąki
100-150 g suszonych daktyli

1. Daktyle drobno pokroić, wrzucić do miseczki i zalać odrobiną mleka tak, aby były ledwo nim przykryte, wymieszać.
2. Margarynę utrzeć z cukrem pudrem.
3. Do masy dodać resztę mleka i jajka, ucierać kolejne 2 minuty.
4. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać i dodać do masy, dokładnie wymieszać.
5. Do ciasta dodać pokrojone daktyle z mlekiem, wymieszać.
6. Formę wyłożyć folią aluminiową, przelać do niej ciasto, wygładzić.
7. Ciasto wstawić do nagrzanego do 175*C piekanika, piec ok. 55 minut; przed wyciągnięciem sprawdzić wykałaczką czy jest w środku upieczone. (Piekłam 50 minut po czym wyłączyłam gaz i zostawiłam ciasto w piekarniku kolejne pół godziny).
8. Po ostygnięciu można polać czekoladą, polewą, lukrem, wg uznania.

AFİYET OLSUN!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz